Mina nyårsmål 2019

Idag är det ett nytt år, grattis till oss! Jag älskar nystarter och alla chanser att välja om, välja nytt, plocka bort och förändra. Om det så är måndag, nytt år, ny månad, ny säsong eller bara en ny känsla i kroppen, vi har ju så många chanser i livet att ändra oss och göra annorlunda mot innan.

Inför det nya året har jag satt några mål för mig själv, både privat och arbetsmässigt. Jag vill hellre kalla det mål än löften, det låter så konstigt med löften, vem är det jag lovar liksom? Och om jag lovar typ att bli miljonär, blir det så då automatiskt? De flesta stora förändringar kräver hårt och fokuserat jobb, det räcker inte bara att lova. Så jag skippar att lova något och säger istället att detta är vad jag kommer att jobba emot!

180407-webb-113

Mina nyårsmål 2019

  1. Fortsätta jobba kort men intensivt. Jag vill hålla mina arbetsdagar på ungefär sex timmar men ha känslan av att ha uträttat mycket när dagen är slut. Jag älskar de dagar när jag varit i min egen bubbla och producerat massor av bra material under några intensiva timmar, då kan jag enkelt stänga av jobbet och fokusera på annat sen.
  2. Utveckla och leda min nisch ännu mer. Under 2018 blev det tydligt att det är kvinnor, löpning, core och bäckenbotten jag ska jobba med, det är här jag har massor av kunskap och det är detta jag brinner för, att bygga starka kvinnor inifrån och ut! Jag vill bli ännu tydligare i detta och i slutet av året ska jag vara den som alla tipsar om när någon gravid eller nyförlöst behöver tips kring sin träning, men också den som ger en helhetsbild av hälsa och vågar prata psykisk ohälsa, självkänsla och lifedesign, att våga välja en annan väg än den traditionella karriärvägen. Sjukt peppad på detta mål!
  3. Lansera mitt nya projekt och rocka det! Inom ett par veckor startar jag upp en helt ny tjänst som jag inte har sett någon inom hälsobranschen erbjuda innan. Ett sätt att ge er följare ännu mer tips och inspiration men också att kunna höja kvaliteten ytterligare och lägga mer tid på er som läser denna blogg. Jag kommer att gå all in på detta och ge er precis allt ni förväntat er och lite till men jag kommer behöva jobba hårt för att sprida projektet och skapa den portal för gemenskap och glädje som jag föreställer mig. Jag har en siffra på ett antal medlemmar jag vill ha i detta projekt innan 2019 är slut men jag tror jag behåller den för mig själv, i alla fall nu i början. Vi får se om jag vågar skriva ut den närmare sommaren kanske?
  4. Fylla alla mina event under 2019. Detta är ett högt men viktigt mål! Mina event drar in pengar som betalar min lön, men det är också egentligen bara där jag får chansen att möta er följare nu när jag minskat ner så mycket på mina PT-kunder. Jag kör ju mycket PT online, webkurser och utmaningar online men att möta er face to face känns viktigt och jag vill fortsätta skapa event som människor vill delta på och som gör skillnad. I höst har eventen gått väldigt bra men vi har haft några platser kvar på några av dem, 2019 vill jag att allt ska vara fullbokat. Vårens första event Move & relax är redan fullt och mammaeventet Mom On Retreat har bara några platser lediga, två till event kommer senare under våren där vi inte släppt platserna än. I höst kommer ännu fler. Bara kavla upp ärmarna och jobba marknadsföring med andra ord!
  5. Växla upp intensiteten på min egen träning. Nu är det ett år sedan jag fick mitt andra barn, kroppen har varit redo länge men mentalt har jag inte känt mig peppad på att satsa, jag har tränat på lust och glädje hela året. 2019 vill jag växla upp lite igen, jag känner mig redo mentalt att pressa mig och se vad som finns där inne. Jag har inga konkreta mål här, typ lopp eller så, men jag är öppen för lite mer prestation i träningen om kroppen svarar bra på det. Vi får se var detta mål landar men jag vet att jag kommer ge det lilla extra på passen och öppna upp för tanken att faktiskt vässa formen lite. Det ska bli kul med lite mer fokus!
  6. Vara mer närvarande i stunden. Detta är ett konstant pågående projekt, eftersom jag verkligen älskar mitt jobb så snurrar det ofta jobbtankar i huvudet även när jag är ledig och jag vill hela tiden bli bättre på att vara i nuet och ta en sak i taget. Rent konkret innebär detta under 2019 att jag aldrig kollar mailen från telefonen, att jag lägger undan mobilen när barnen är vakna så mycket det bara går, målet är alltid men ibland kan jag ju tex vilja ta kort på nåt eller svara på ett sms från min mamma typ. Men jobbrelaterade grejer ska skötas när de sover, är på förskolan eller sitter med annat, typ ett pussel. Punkt slut. Jag jobbar inte med akutsjukvård, folk kan vänta! Detta mål innebär också att fortsätta prioritera yogan, den får mig grundad och ger mig en tydligare känsla av vad som är viktigt på riktigt.

Så ser mina viktigaste mål ut för detta år. Sen tillkommer det säkert en hel del under tiden men jag fokuserar på detta så utvärderar vi om ett år och ser hur det gick.

Vad har du för mål för 2019?

180407-webb-161

2 reaktioner till “Mina nyårsmål 2019

  • Mina mål är att klara termin 2 och 3 på min utbildning till hälsovetare, utan omtentor. Lära mig hur jag ska strukturera och planera distansstudierna så jag kan vara ostressad, glad och fokuserad när familjen kommer hem.
    Få in ett yogapass/vecka och fortsätta träna för att det gör mig stark, pigg och glad.
    Skulle gärna vilja ha en period med PT där jag får hjälp att fokusera extra på min träning men det ligger lite på is när man är student.

    Tack för alla tips och all inspiration. Ser fram emot 2019.

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s