Träna de inre magmusklerna- bli av med putmagen

Att träna under och efter graviditeten har många fördelar. Du förebygger ryggsmärta, problem med axlar och nacke samt ökar chansen för en snabb och skonsam förlossning både för dig själv och bebisen. Dessutom förbättrar du din hållning och undviker på så sätt många andra skador pga snedbelastning. Att lägga extra fokus på att träna de inre magmusklerna är extra viktigt och kan göra stor skillnad både fysiskt och mentalt.

Bålen och bäckenbotten är särskilt viktiga att träna eftersom de belastas hårt under hela graviditeten och de har en avgörande betydelse för stabiliteten och styrkan i kroppen efteråt. Du bör fokusera din bålträning på de inre magmusklerna, det är dessa som påverkar hållningen och det är också de som försvagas mest medan du är gravid. En ökad styrka i den inre korsetten gör också att risken för en svullen och putande mage lång tid efter graviditeten minskar rejält. Många upplever det som otroligt jobbigt att magen fortsätter kännas svullen och stå ut trots att det var flera år sedan de var gravida men det går att åtgärda! Med rätt träning blir dessa muskler tillräckligt starka och uthålliga för att orka hålla inne organen hela dagen när du står, går, springer, lyfter osv. Dessutom har det en mental effekt att känna sig stark och stabil, det ökar direkt ditt självförtroende!

Nedan ser du en grundläggande övning för de inre magmusklerna. Den går att göra i flera olika svårighetsgrader, börja alltid med den lättaste. Om du vill ta tag i din bålstyrka och träna de inre magmusklerna ordentligt från början så rekommenderar jag min webkurs funktionell bålstabilitet. Under fyra veckor får du tre filmade pass i veckan med övningar för de inre magmusklerna. Totalt 12 olika pass och 36 olika övningar. Filmerna mailas till dig och utöver passen har du tillgång till mig för coachning och stöd hela tiden via en gemensam facebookgrupp.

Kursen startar den 15 oktober och det kostar 795 kr att delta.

Anmäl dig till kontakt@lifeatcore.com

Varmt välkommen!

2 reaktioner till “Träna de inre magmusklerna- bli av med putmagen

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s